Timon van OijenTvO Administratie & Advies is opgericht door Timon van Oijen te Veghel.

Na jarenlang gewerkt te hebben in verschillende functies, van Administratief Medewerker tot Administrateur en van Hoofd Financiële Administratie tot en met Financial Controller heb ik in maart 2016 besloten om TvO Administratie & Advies op te richten.

Reden van oprichting

In 2009 startte mijn vriendin Aafke Wuite met haar Osteopathiepraktijk voor dieren. Alles moest opgezet worden: boekhoudsoftware, urenadministratie, verzekeringen, liquiditeits-prognoses etcetera. Een erg leuke bezigheid die veel tijd opslokte maar wel de basis vormde van een zeer degelijke zzp-administratie zoals deze er nu staat. Deze periode heeft mijn interesse in zzp-administraties aangewakkerd.

ZZPérs

Gedurende de jaren die volgden, sprak ik regelmatig met andere zzp’ers en hoorde ik de verhalen van hen over het feit dat zij te snel waren gestart zonder degelijke basis: namelijk de boekhouding! De meeste zzp’ers starten gewoon met werken zonder dat zij daadwerkelijk weten wat er allemaal aan papierwerk op hun af komt. Als de belastingdienst dan later om de hoek komt kijken, is het vaak al te laat, met financiële problemen tot gevolg. Erg jammer en volstrekt onnodig. Ik vind het erg leuk de zelfstandige ondernemer wijzer te maken en hem mee te nemen in de financiële vlucht.

Particulieren

Wat ik ook erg interessant vind, zijn de particuliere administraties. Tegenwoordig zijn er veel gezinnen met financiële problemen. Rekeningen kunnen steeds moeilijker worden betaald. Dit is vaak het gevolg van het verliezen van een baan, ziekte, een sterfgeval van een kostwinner, maar ook het gebrek aan inzicht in de eigen administratie. De laatste 20 jaar heb ik me bezig gehouden met verschillende mensen die te maken kregen met een van bovenstaande zaken waardoor er problemen ontstonden in de administratie. Ik schep er veel voldoening in om orde te scheppen in de chaos en om de persoon/het gezin weer in de goede richting te krijgen.

Bedrijven

Tot slot blijft het gewone bedrijfsleven mij ook trekken, ik vind het erg leuk om om te gaan met diverse mensen binnen een bedrijf met allemaal hun eigen verschillende belangen en verantwoordelijkheden.  Door in verschillende keukens te kunnen kijken zul je steeds meer toegevoegde waarde kunnen bieden voor de klant, iets wat zal leiden tot tevreden klanten en daar doe je het allemaal uiteraard voor.

 

LinkedIn profiel